Detta är en av de bästa jag druckit. Torr kraftig och fräsch. — 6 years ago
Mycket tilltalande vin. Fylligt, koncentrerat och uttrycksfullt. Druvtypisk och ursprungstypisk frukt, bra syra och väldigt bra längd. Bästa vita Sadie jag druckit. — 7 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner??? — 8 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner??? — 8 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner??? — 8 years ago
Inte lik nån annan Albarino jag druckit. Krämig textur och ek som hade lett mig helt fel i en blindprovning. Stort vin med fantastisk karaktär från jästen och mogna gula stenfrukter. — 8 years ago
Jag tycker det är gott — 4 years ago
Ganska jordig karaktär med dämpad frukt som mest drar åt mörkare bär. Måste varit hela stjälkar? Känns lite grön med gröna tanniner som jag tycker förtar den potentiella sexigheten från Volnay för mkt. Man behöva mjukna några år till. — 6 years ago
Mycket frisk och rivig Pinot. Aromatiskt härligt. Grön fräschör från stjälkhantering. Körsbär, lingonris, lakrits, kryddor, jord och mineral. Mer härligt vild än burgundiskt elegant, vilket jag uppskattar. — 6 years ago
Står som Kryddigt och mustigt, men jag tycker det mest var lättdrucket och utan mycket syra. Perfekt med mörk choklad! — 7 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner???
Wowowow! — 8 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner??? — 8 years ago
Ett riktigt classic Bordeaux. Så jäkla gott i truten. Läder, skog, lite våt katt, palsternacka, jenka, tobak, cigarr till och med, mycket fat och gammalt vitrinskåp.
Nu ska jag se en dokumentär om Franco. — 8 years ago
Lakrits, lada-doft, lite körsbär men lätt. Mjuk smak. Inte så smattrigt som jag minns. — 5 years ago
Mycket förförisk och sofistikerad. Förtrollade doft. Riktigt bra vikt och munkänsla. Viol, blodgrape, cigarill, pepparmynta m.m. Grusig mineral i slutet. Massa fräschör. Helt osannolikt att 15,5% alkohol är inbäddat här. Bästa från Madrid jag druckit. — 6 years ago
Yum yum! Inte fullt lika fyllig som jag önskar men gör jobbet bra. Dracks på Wine Mechanics, gbg. — 7 years ago
Wow, klart bästa CdP jag druckit. 100% Grenache från vingård planterad 1905. Massa bär, massa torkad frukt, massa viol och anis, massa alkohol MEN massa fräschör och riktigt följdsam. Första sippen var elektriskt kittlande. Fullkroppsvin som är fjäderlätt. Lät den iofs först ligga i karaff i 6h, men noll problem att dricka nu. — 7 years ago
Vetifan hur jag lyckades men jag råkade glida in på nån vinprovning med spanska viner??? — 8 years ago
Ah, detta är gott och välgörande. Något spiltigt, lite gräs, torkat kött, sån där polsk korv, som när jag kom in i min morfars kök när han gjorde korv. Oklart vad den exakt innehöll. Samt lite lavendel. Ganska pepprigt. Lite mint och tjära. — 8 years ago
Peter Falk
Oerhört bra vin, bland det bästa jag smakat från Nya Zeeland. Smakar som en fantastisk klassisk Margaux! Underbart vin! — 4 years ago