Nästan skrattretande lik en lättare nebbiolo med sina aromer, smaker och tanninstruktur. Utvecklad trots ung ålder. Väldigt god och prisvärd men det lite för tydliga ekfatslagringen drar ner betyget något steg för mig. — 5 years ago
Passiv-aggressiv kväll. Beskrevs som annorlunda vilket känns märkligt. Tanniner som passar till mat. Vinner på luftning. Fat tobak med röd fruktighet när det kommit ner i temperatur och luftat. Känns som ett toppval till bearnaise och kött. — 5 years ago
Högg den på Hansa! Redigt go. Spiltig, bärig och generös. Toner av honung, kanske lite tobak. Sträv i flabben. En flarra åker ner i källaren. 👍🏼 — 6 years ago
3L 1999 Valdicava Madonna Del Piano. Latm dinner at Ner. Table was split between this and 1998 Solaia in 750. I preferred Solaia. Thought this lacked finish and complexity. — 7 years ago
Gled ner som en dam. — 7 years ago
Damigiana? More like daaaayum-igiana! Maffig och intensiv smak, tanninstinn, mörka bär. Göttigare ju längre ner i flaskan man kom. Vin&natur. — 8 years ago
Super tasty cross between CENTRAL coast CA Pinot and southern Rhône Grenache blend. Just the right amount of fresh black cherry and gentle Mediterranean herbs - lovely, low tannin profile with balanced acidity that defies the 14.5 ALC. FABULOUS at Otto Turkish Döner :) — 3 years ago
Har inget negativt att säga. Bara gôtt riesling, rakt upp å ner. Systemet. — 5 years ago
Farligt sommar snackevin. Slinker ner lätt men är rätt starkt. — 6 years ago
Solid across the board. 60/40 ner mescalese + frappatto — 7 years ago
Dricker lite gammalt vin igen. Klagar inte. Jag är lite tagen då jag denna dag gjort lite förändringar men också på grund av att jag tappat en sylvas sax på tån. En jäkla cirkus. Så jag orkar inte skriva någon uppsats utan jag nöjer mig med att konstatera att det för att citera Eskil Erlandsson smakar gott.
Riktigt potent, mycket stuns, röda bär, plommon, kakao, någon slags trä, inte ek inte bastuaggregat utan något annat. Glider ner. — 8 years ago
Liquid candy i början men blir tyvärr tristare ju längre ner i flaskan man kommer #tnwc — 4 years ago
Galant, glider ner utan problem. Bjuckar t.o.m. på lite fruktigt fizz. Småpartierna. — 5 years ago
Från Jura till Göteborg: denna GPS hittar inte fel, ty allt rann ner i truten. Bonden och vinet. — 5 years ago
Roligt och seriöst vingårdslägesvin från bulkiga Valpolicella. Regionen (som mot ev. fördomar) har svalt klimat påverkat av de närliggande alperna. Vinbär, körsbär, sötlakrits, pipa, örter med lite balsamiska toner. Drickmoget med bra skjuts ner i strupen. — 6 years ago
En glömd butelj, långt ner i källarn. Hade inga förhoppningar när den öppnades, men blev glatt överraskad! Mogna körsbär och fat i form av kakao och kaffe. Balanserad syra och sandiga (fin sand) tanniner. — 6 years ago
Vin av f.d. DRC-lärljunge. Ogenerat ursprungstypisk. Doften är intensiv fylld med lingon, tranbär, körsbär, pinje och mynta. Utvecklad smak där förutom bärigheten smaker som lakrits, pomerans, småcitrus och kanel träder fram. Fyllig smakrik stil utan motstånd och långt avslut. Den höga alkoholen känns inte helt integrerad, drar ner intrycket lite. — 7 years ago
Elsa Duberg
Väldigt somrigt, gick ner extremt lätt — 2 years ago